شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

پارک جنگلی وکیل آباد

یکی از پارک های وسیع و قدیمی شهر مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد است که در هشت کیلومتری شمال غرب شهر مشهد قرار دارد. بلوار عریض و بسیار زیبای وکیل آباد، میدان آزادی را به پارک جنگلی وکیل آباد متصل می نماید. وکیل آباد به علت قدمت و انبوهی از درختان کاج، چنار ، سرو و قرار گرفتن در دره ای باصفا و خوش آب و هوا و همچنین نهرهای متعددی که در آن جاری است از قدیم ، مورد توجه ساکنین شهر و مسافران بوده است.

vakilabad

پارک جنگلی وکیل آباد را در گذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل آباد می شناختند. در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی ، این پارک توسط مالک آن، آقای حسین ملک، به صورت رسمی وقف استفاده عموم گردید و به شهرداری شهر مشهد واگذار شد و اکنون در محدوده خدماتی منطقه ۹ این شهر قرار دارد.

پارک وکیل آباد که دارای ۲۵۹۶۵۹ مترمربع مساحت است با آب قنات آبیاری می شود. شهرداری با احداث خیابان ، جدول بندی ، کف سازی معابر ، ایجاد آب نما ، برق کشی ، اقامتگاه های موقت ، وسایل بازی کودکان و کافه رستوران توانسته جاذبه‌های این پارک را افزایش دهد. کنار پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد قرار دارد که دارای حیوانات گوشتخوار، علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان مختلف است. باغ وحش وکیل آباد، تنها باغ وحش مشهد و خراسان رضوی می‌باشد. این باغ وحش همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان بوده و بازدید از آن تنها با خرید بلیت امکان پذیر است.

vakilabad

وکیل آباد دارای یک باغ طبیعی پر از درختان نار و کاج و درختان کهنسال و رودخانه فصلی می باشد که آب این رودخانه از طریق چشمه وکیل آباد که سرچشمه آن بند گلستان است، تامین می‌شود. پیش از آنکه پل مهندس پرتوی روی رودخانه احداث گردد راه ارتباطی مشهد به ییلاقات طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه عبور می کرد که جاده ای باریک به همراه درختانی تنومند و سر به فلک کشیده بود.

برچسب ها:
,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
15 می 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *