شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

باغ پرندگان

باغ پرندگان فعالیت خود را در مرداد ماه ۱۳۷۵ آغاز کرده است. این باغ با مساحتی بالغ بر ۵۵۰۰۰ مترمربع یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر اصفهان است. مساحت داخلی زیر توری باغ ۱۷۰۰۰ مترمربع و مساحت توری که روی ۱۶ ستون متحرک به ارتفاع حداکثر ۳۲ متر قرار گرفته، ۴۰۰۰۰ مترمربع است.

در محله ناژوان در ساحل زاینده رود شهر اصفهان محلی در نظر گرفته شده که بیش از ۱۳۰ گونه انواع مرغ و پرنده نگهداری می‌شود و همین امر باعث شده تا خیل گردشگران و مسافران به جای دیدن سیمرغ از یکصد و سی نوع مرغ دیدن کنند. محلی که برای این پرندگان در نظر گرفته شده است یکی از بهترین مکان‌ها در حاشیه زاینده‌رود است و از نظر آب و هوا مناسب‌ترین محل برای نگهداری این پرندگان است. همچنین در سالهای اخیر بخش خصوصی به کمک شهرداری شهر اصفهان نمونه‌هایی از پروانه‌های زیبای موجود در طبیعت و نمونه‌هایی از خزندگان موجود در طبیعت را برای آشنایی بازدیدکنندگان گرد‌آوری و در مجموعه‌ای به نام باغ پروانه‌ها و باغ خزندگان نگهداری می‌کند و زیبایی دوچندان را شامل ساحل زیبای زاینده‌رود در شهر اصفهان نموده است.

bagh2

باغ پرندگان اصفهان علاوه بر داشتن جاذبه‌های تفریحی دارای واحدهای آموزشی علمی و تحقیقاتی نیز می‌باشد.

در باغ پرندگان اصفهان زیستگاه‌های متفاوتی بسته به شرایط زندگی طبیعی پرندگان برای آنها در نظر گرفته شده است. از این رو در باغ پرندگان اصفهان شما شاهد پنج محیط متفاوت برای پرندگان هستید. برکه‌ها، صخره‌ها، قفس‌های شیشه‌ای، قفس‌های آهنی و فضای سبز جنگلی.

چهار برکه کوچک و بزرگ در باغ پرندگان وجود دارد که محل زندگی پرندگان آبچر مانند انواع اردک‌ها، قوها، غازها و … است. برکه بزرگی در قسمت مرکزی باغ قرار گرفته است، به طوری که تعداد زیادی از این پرندگان آبچر را در برمی‌گیرد.

صخره باغ که در ضلع شرقی قرار گرفته محیط زیستی مناسب جهت پرندگان کوهستانی و بیابانی است. پرندگانی چون کبکها بیشتر در این محیط دیده می‌شوند.

bagh3

از آنجا که اصفهان دارای شرایط اقلیمی خاص خود است، قفس های شیشه ای با داشتن امکانات ویژه‌ای چون دستگاه تهویه، شوفاژ و کولر محیط مناسبی را برای پرندگانی فراهم می‌کند که در محیط زیست طبیعی آنها شرایط خاص آب و هوایی حاکم است.

قفس های آهنی به دلیل نوع تغذیه پرندگان شکاری ساخته شده است، زیرا این پرندگان در صورت آزاد بودن در محیط از سایر پرندگان و جوجه آنها استفاده می‌کنند. همچنین سعی شده است محیط زیست طبیعی آنها که مناطق صخره‌ای کوهستانی است در قفس‌های مربوط مهیا شود.

فضا های سبز جنگلی که از جمله مناطق زیست پرندگان جنگلی است در سرتاسر محیط باغ ایجاد شده و پرندگان به صورت آزاد در این فضا پرواز می‌کنند.

برچسب ها:
,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
09 جولای 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *