شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

تفریحگاه ساحلی علی کله

رود دز یکی از زلال‌ترین رودخانه‌های ایران است که از زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و پس از گذشتن از دزفول در شرق شوشتر به رودخانه کارون می‌پیوندد. آب زلال و تمیز آن سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. درحاشیه رود دز تفریحگاه‌های ساحلی زیادی قرار گرفته که محبوب‌ترین آن ها تفریحگاه ساحلی کله علی است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای گردشگران است.

تفریحگاه ساحلی علی کله یکی از جاهای دیدنی خوزستان و جاذبه های گردشگری دزفول است. تفریحگاه ساحلی علی کله از پرطرفدارترین تفریحگاه‌های خوزستان به شمار می‌رود و در اغلب فصول سال میزبان میهمانان و گردشگران است. رودخانه پرآب دز از دزفول عبور می‌کند و این محوطه تفریحی هم در شمال شهرستان دزفول پشت سد دز و در کنار رودخانه‌ای با عمق و سرعت کنترل شده ایجاد شده است. آب زلال و خنک اتفریحگاه ساحلی علی کله در کنار امکاناتی مانند آلاچیق و فضای مناسب استراحت باعث شده است اهالی شهر و گردشگران چند ساعتی را مخصوصا در اواخر هفته به علی کله بیایند؛ تنی به آب بزنند و در کنار آن غذا هم بپزند و میل کنند.

alikale2

خوزستانی‌ها را بیش از هر چیز دیگری به خاطر خون‌گرم بودنشان می‌شناسیم و آزادی عمل در کنار علی کله هم به خوبی این امر را نشان می‌دهد. فضای کنار این بوستان ساحلی مناسب گردش و پیاده روی طراحی شده است و بسیاری از اهالی دزفول و ورزشکاران هر روز صبح در این محل به ورزش مشغول می‌شوند و در کنار گذر آب زلال رودخانه دز انرژی مثبت دریافت می‌کنند. بوستان ساحلی علی کله با پوشش چمن و درختان بومی مناسب استراحت گردشگران به بهره‌برداری رسیده و آخر هفته‌ها هم به محل تفریح خانوادگی اختصاص یافته است. در حالی که ورود به چمن در اغلب پارک‌های کشور ممنوع اعلام شده است، گردشگران در علی کله همیشه می‌توانند روی چمن این بوستان بنشینند و بدون دغدغه به پخت خوراک مورد علاقه‌شان هم مشغول شوند. اگر در فصل بهار و تابستان به این بوستان ساحلی بروید، حتما افراد زیادی را مشاهده می‌کنید که مشغول آبتنی هستند. خانواده‌ها هم کمی آن‌طرف‌تر نشسته‌اند اما هندوانه‌هایشان را در آب دز گذاشته‌اند تا خنک شود.

alikale3

محیط پارک در کنار پوشش چمن مناسب به دستگاه‌ها و وسیله‌های بازی هم مجهز شده است تا اهالی ورزشکار، گردشگران و کودکان همواره بتوانند به بازی و ورزش مشغول شوند. دزفول از شهرهای شمالی خوزستان است که در فصل زمستان هم آب و هوا معتدلی دارد و می‌تواند میزبان خوبی برای طبیعت‌گردان و گردشگران باشد.

برچسب ها:
, ,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
09 ژوئن 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *