شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

چشمه آبگرم گنو

آبگرم گنو چشمه‌ای در بندرعباس است که منطقه‌ای گردشگری برای مسافران به حساب می‌آید و ماهی آوینیوس گینویس که در آن زندگی می‌کند در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی‌شود.

abgarm gno

چشمه آب معدنی گنو در فاصله ۳۴ ‏کیلومتری شمال شرقی بندرعباس، در کنار راه بندرعباس به سیرجان واقع شده است. یک راه آسفالته فرعی ۲ کیلومتری به این چشمه منتهی می شود. این چشمه در دره ای قرار دارد که کوه گنو و ارتفاعات سخت آهکی، از شمال و جنوب، آن را در برگرفته اند. از آب این چشمه، جهت آبیاری نخلستان و استحمام استفاده می شود. آب چشمه گنو از دسته آب های گوگردی خیلی گرم  می باشد. ‏محوطه اطراف چشمه پر از درختان نخل بسیار زیبا و سرسبز است. پساب این چشمه پس از خارج شدن از استخرها، مانند رودخانه کوچکی پی از طی چند کیلومتر با آب نسبتاً زیادی به صورت آبشار کوچک و جالبی به پایین سرازیر می شود.

منطقه حفاظت شده گنو دارای ۴۰ چشمه می باشد که در تمام فصول سال آب مورد نیاز منطقه را تأمین می کنند.

با وجود اینکه آب و هوای استان هرمزگان در اغلب مواقع سال گرم و شرجی است، اما محیط اطراف کوه گنو به دلیل ارتفاع زیادش آب و هوای معتدلی دارد و البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که دلیل شرجی بودن هوای این استان همین کوه گنو است. زیرا این کوه که با ارتفاع ۲۳۴۷ متری ششمین کوه بلند این استان به حساب می‌آید، مانع عبور بخارات آب دریا می‌شود و در نتیجه هوای این استان اغلب شرجی است. معتدل بودن آب و هوای این کوه باعث می‌شود که گردشگران زیادی به این منطقه سفر کرده و ساعاتی را در آنجا سپری کنند. لازم به ذکر است که گنو به‌عنوان منطقه حفاظت شده شناخته می‌شود.

abgarm gno

برچسب ها:
, ,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
29 مارس 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *