شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

چشمه آبگرم هفت آباد

روستای گردشگری هفت‌آباد دارای چشمه های آب گرم و منطقه ای به نام درمان آوا، از لحاظ ارتفاع پایین ترین روستای محال مرگور در در بخش سیلوانا ارومیه در مسیر اصلی جاده بند ــ زیوه، بعداز پست سر گذاشتن راژان از مسیر فرعی ـــ روستاهای سه گرگان و کردیک ناصر،هفت آباد و بوبکران قرار گرفته است. به گفته ی مردم محلی و مردم شهرستان ارومیه این آب های گرم دارای خاصیت درمانی فراوانی است و هر ساله تعداد زیادی از مردم استان به این چشمه ها مراجعه می کنند..

مجموعه چشمه های هفت آباد شامل سه چشمه آبگرم می گردد که در مجاورت یکدیگر و کنار بستر رودخانه باران دوز چای قرار دارند. در اطراف چشمه های مذکور تعداد بسیار زیادی چشمه کوچک نیز وجود دارند درجه ی حرارت آب این چشمه های بین ۳۲ درجه تا ۳۴ درجه است که با خروج حباب های گاز جذابیت خاصی به وجود می آرود.

abgarm2

گفتنی است بیرون زدگی این چشمه ها در مسیر رودخانه و حتی در بستر رود خانه همراه با رسوبات تراورتنی یکی از مناظر دیدنی زمین گردشگری این منطقه به شمار می رود. در نزدیکی این چشمه ها تعداد قابل توجهی گسل اصلی و یک تراس دیده می شود که بدون شک در پیدایش چشمه ها نقش مهمی دارند این مجموعه چشمه های در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع شده اند که با کمی توجه می تواند به یکی از مناطق نمونه گردشگری تبدیل شوند.

لازم به توضیح است که چشمه های آب گرم و معدنی در نقاطی از زمین پدید می آیند که در آنها شرایط مورفولوژی ، تکتونیکی ، ماگمایی و جوی فراهم آمده باشد ، در ایران چشمه های معدنی و گرم بسیار است و این به سبب فعالیت گسترده آتشفشانی است. آب معدنی نیز به آبی اطلاق میشود که بطور طبیعی از زمین خارج می شود و با آبهای معمولی ( آشامیدنی) ‌از نظر تعداد و نوع مواد معدنی و گاز های محلول در آن فرق داشته باشد.

در بین مردم آب های معدنی و آب گرم ها خاصیت درمانی دارند و آب های چشمه های هفت آباد هم جزو آب های با خاصیت درمانی است که با توجه به بیکاری گسترده جوانان ، منطقه باید توجه ویژه ای به این چشمه ها شود ، تا در منطقه شتغال زایی انجام بگیرید.

بر روی چشمه اصلی آب گرم هفت آباد و استخری توسط یکی از اهالی روستا که چشمه در زمین های او قرار دارد ساخته شده است ساخت این استخر برای جمع آوری آب چشمه و شنای بهتر گردشگران صورت گرفته است.دمای تقریبی آب چشمه بین ۳۲ تا ۳۴ درجه است و برای بسیاری از بیماری های استخوانی خاصیت درمانی دارد.چشمه آب گرم هفت آباد در روزهای گرم تابستان پذیرای مهمانان و گردشگرانی است که می خواهند خاطره خوبی از منطقه داشته باشند.

برچسب ها:
,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
08 آگوست 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *