شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

دریاچه خلیج فارس

از نظر مکانی، دریاچه خلیج فارس تهران، در شمال پارک جنگلی چیتگر، یکی از بزرگ ترین پارگ های جنگلی ایران قرار دارد که از قدیمی ترین بوستان های پایتخت نیز قلمداد می شود. وقتی شما به چیتگر بروید برای دوچرخه سواری های پاییزی آخر هفته، از دور، دریاچه خلیج فارس قابل مشاهده است. جنوب دریاچه، آزاد راه تهران کرج است و شمال آن نیز، بزرگ راه همت و غربش نیز، بافت مسکونی شهرداری منطقه ۲۲ تهران قرار دارد.

dariache2

دریاچه شهدای خلیج فارس تهران به مساحت یک صد و چهل هکتار، در غرب تهران قرار گرفته است و بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران به شمار می رود. این منطقه، در چند سال اخیر به سرعت رشد کرده و امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در آن برای علاقمندان به تهران گردی و ورزش های آبی ایجاد شده است.

قرار است در کنار دریاچه خلیج فارس، مجتمع های تجاری بزرگی نیز احداث شود تا افرادی که برای تفریح به این منطقه دور از مرکز شهر می آیند،‌ از امکان خرید در مجتمع های تجاری مدرن و هم چنین استفاده از رستوران هایی در ارتفاع با چشم انداز رویایی دریاچه نورانی خلیج فارس در شب بهره مند شوند.

این پارک آبی دارای ۱۲۰ هکتار مساحت خشکی است که برای امور تفریحی و رفاهی در نظر گرفته شده و منبع تامین آب آن، از رودخانه کن اعلام شد. چشم انداز های زیبا و منحصر به فردی که در دریاچه خلیج فارس در دسترس علاقمندان به ورزش های آبی است،‌ فرصتی برای گردش ارزان و با کیفیت در طول هفته را برای شهروندان فراهم می کند.

dariache3

از جدید ترین امکانات این مجموعه می توان به ساحل سنگی اشاره کرد که فضای جالب و نوستالژیکی را برای شهروندان فراهم کرده است تا بتوانید بدون جوراب و کفش، روی این ساحل سنگی پر آب راه رفته و حال و هوایی تازه کنید. این ساحل سنگی در بخش شمالی دریاچه مشاهده می شود و می توانید تا نزدیکی آب بروید.

پارگینگ، زمین بازی و رستوران های بزرگ و کوچک در کنار دست فروش ها و بلالی ها و بستنی فروش ها، از جمله خدمات این مجموعه به شمار می رود که در کناب آب نمای موزیکال و سرویس های بهداشتی و نمازخانه، در اختیار بازدید کننده گان قرار دارد.

علاوه بر این ها، دریاچه خلیج فارس تهران امکانات فراوانی برای تفریح دارد. محیطی زیبا برای گردشگری روزانه و آخر هفته مخصوصا برای پیاده روی در کنار ساحل و حتی راه رفتن بر روی ساحل ماسه ای زیبایش که اخیرا طراحی شده است. اسکله قایق رانی برای قایق سواری پارویی و موتوری که برای عاشقان ورزش های آبی، به نوعی کیش را به تهران آورده است.

برچسب ها:
,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
05 آگوست 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *