شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

باغ پرندگان

باغ پرندگان تهران در شمال‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است. مجموعه باغ پرندگان در دل طبیعت طراحی و ساخته شده است تا شرایط نگهداری بهتری به صورت طبیعی برای پرندگان مهیا باشد و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ برای حضور شهروندان آماده است.

baghparandgan t

باغ پرندگان تهران با مساحت ۲۳ هکتار در ۲ فاز طراحی شده است. فاز اول به نام “دشتچر” نام گذاری شده است که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی در حال احداث است و ” آبچر” نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند که توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری خواهد شد.

باغ پرندگان تهران بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری پرندگان است که به دلیل طراحی مسیرهای پیچ در پیچ، مسیر طولانی ای را شامل می‌شود. ورودی باغ در بالاترین قسمت آن قرار دارد و از بالا تقریبا محوطه باغ قابل رویت است. باغ با محل نگهداری انواع طوطی‌ها و کبوترها شروع می‌شود، در طول مسیر می‌توانید پرندگان شکاری، کوهی، صحرایی و آبزی را در نزدیکی هم در محیط طبیعی خودشان ببینید. فقط پرندگانی مانند طوطی‌سانان و شکاری‌ها باید در قفس نگهداری شوند، قفس این پرنده‌ها طوری طراحی شده که آنها بتوانند در ارتفاع بالا پرواز کنند و همه‌جا را زیرنظر داشته باشند. ایستگاه پایانی باغ پرندگان هم قلمرو شترمرغ‌های آفریقایی و ایرانی است. در‌کنار هر قفس یا محیط روباز که به یک نوع پرنده خاص تعلق دارد تابلوهایی نصب شده که نام پرنده به همراه نام علمی آن به زبان انگلیسی نوشته شده است.

baghparandgan t

از شاخصه‌های باغ پرندگان تهران طراحی زیبا و منحصربه‌فرد محوطه باغ است. محوطه باغ پرندگان را مسیرهای سنگفرش شده که توسط درختان و گل‌های زیبایی محصور شده است در بر گرفته است. سایه بان هایی از جنس چوب، نی و پوشال،نیمکت‌های چوبی با طراحی‌های متنوع، آلاچیق‌های چوبی، عدم وجود تیر برق یا تاسیسات اضافی، تابلوهای راهنمای طرح چوب با خط نستعلیق، آبشارهای کوچک و زیبا و طراحی هوشمندانه برکه‌ها و پل‌های چوبی آن، از شاخصه‌های این باغ می‌باشد. فضای بکر طبیعت باغ پرندگان، به همراه مصالحی از جنس سنگ و چوب و سقف آشیانه‌های پرندگان که با ساقه‌های برنج پوشانده شده فضای زیبایی را به وجود آورده است.

برچسب ها:
,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
18 می 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *