شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

پیست اسکی خوشاکو

با شروع زمستان، طبیعت جلوه های تازه ای رو می کند، جلوه هایی برفی و یخی. کافیست کمی ماجراجو باشیم تا راهی پیست های اسکی شویم و سفرهایی متفاوت و خاطراتی فراموش نشدنی بسازیم. ارومیه مرکز آذربایجان غربی با ارتفاع ۱۳۳۲ متر در غرب دریاچه ارومیه و در میان دشت ارومیه واقع شده است. ارومیه جاذبه های زیادی دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های زمستانی اش پیست اسکی خوشاکو است، پیستی که به عنوان تنها پیست اسکی آذربایجان غربی در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه واقع شده و امکانات بلقوه زیادی دارد.

پیست اسکی خوشاکو در منطقه برفگیر راژان جای گرفته است و با کوه های پرشیب مناسب، مناظر خیره کننده و امکانات مناسب زمستانی جایی عالی و منحصربفرد را برای ماجراجویان و علاقه مندان به ورزش های زمستانی فراهم کرده است.

khoshako2

هر سال با شروع سرما این منطقه بارش برف زیادی دارد و پیست خوشاکو با با امکانات مناسبش گردشگران زیادی را از سراسر ایران و جهان به سمت خود جذب می کند. اسکی بدون شک یکی از پرطرفدارترین ماجراجویی های زمستانه است و علاقمندان زیادی دارد. پیست خوشاکو از قطب های ماجراجویی در شمال غربی ایران است و دارای امکانات بلقوه ای است که البته به دلیل کمبود زیرساخت ها هنوز بالفعل نشده اند. این پیست ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و با داشتن پوشش گیاهی خوب حتی در فصل تابستان می تواند به پیست اسکی روی چمن تبدیل شود. پیست اسکی خوشاکو در جایی خوب و خوش آب و هوا قرار گرفته و همین موقعیت مکانی ویژه، اینجا را به یکی از جاذبه های گردشگری ارومیه هم تبدیل کرده و طبیعت دوستان زیادی برای لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی و مناظر زیبا راهی این منطقه می شوند. مدتی پیس، مشکلات سخت افزاری و فنی باعث شد که پیست تعطیل شود اما خوشبختانه با پیگیری مسئولان دوباره باز شد. در زمستان سال گذشته کاهش مقدار برف در اوایل زمستان، این پیست را به حالت در تعطیل آورده بود اما در اواسط زمستان با ریزش شدید برف، علاقمندان زیادی به سمت این پیست سرازیر شدند.

مسیر رسیدن به این پیست اسکی آسفالته است و می توانید به راحتی با ماشین شخصی خودتان را به این محل برسانید. زمان استفاده از این پیست روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۶ است و می توانید در آن وسایل و تجهیزات اسکی را با قیمت مناسبی تهیه کنید. پیست اسکی خوشاکو موقعیت خاصی دارد ولی مدت هاست که مورد بی توجهی قرار گرفته در صورتی که ساخت هتل و ایجاد امکاناتی برای اسکان اسکی بازان می تواند رونق این منطقه را بیشتر کند. البته این منطقه هتلی با قدمت ۲۵ سال دارد که به دلیل فرسوده شدن نمی تواند جوابگوی نیازها باشد.

در این پیست علاقمندان به ورزش های کوهستانی، جمعه های شاد و مفرحی را می گذرانند و در آن ماجراجویان زیادی را می بینید که خود را به این پیست رسانده اند تا از روزهای پربرف نهایت استفاده را بکنند و زمستانی خاطره انگیز داشته باشند. در اینجا عده ای در گوشه ای برف بازی می کنند و محیطی پرهیاهو و مفرح را ایجاد کرده اند. بدون شک رفتن به پیست های اسکی می تواند یکی از به یادماندنی ترین سفرهای زندگی شما باشد پس منتظر بمانید تا فصل سرما از راه برسد و ماجراجویی های مخصوص این فصل را امتحان کنید.

khoshako3

ایجاد این پیست در منطقه کوهستانی خوشاکو می تواند باعث  پیشرفت و آبادانی روستای خوشاکو شود. اسکی و سرخوردن بر روی دامنه های برفی، هیجان انگیز و مفرح است و در سراسر ایران پیست های اسکی زیادی هست که می توانند زمستانی متفاوت را برایتان رقم بزنند. در منطقه شمال غربی ایران به غیر از پیست اسکی خوشاکو، دو پیست اسکی دیگر هم وجود دارد: پیست اسکی سهند در آذربایجان شرقی و پیست اسکی آلوارس در اردبیل.

پیست اسکی سهند در جنوب شرقی در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری تبریز قرار دارد و ماجراجویان زیادی را در ماه های سرد به خود جذب می کند. در این پیست حتی افرادی را می بینید که تنها با تیوب های بزرگ به اینجا آمده اند تا لحظاتی هیجان انگیز را برای خود خلق کنند. این پیست مجهز به دو بالابر تله اسکی و دو دستگاه مبتدی است و گاهی ارتفاع برف در آن حتی تا ۴ متر هم می شود. در این پیست احتمال ریزش بهمن وجود ندارد و از طرفی فضای مناسب، امکان لذت بردن از انواع ورزش های زمستانی را فراهم کرده است. این پیست ۶ ماه از سال برف دارد و امکان اسکی در آن معمولا تا اردیبهشت وجود دارد.

پیست اسکی آلوارس در اردبیل هم یکی از محبوب ترین پیست های اسکی ایران است. این پیست در دامنه های مرتفع سبلان قرار دارد و عنوان بزرگ ترین پیست اسکی ایران را به خود اختصاص داده است. با اینکه ایران پیست های اسکی زیادی را در خود جای داده اما بازدید از آلوارس تجربه ای خاص و خارق العاده است. روستای آلوارس مردمی مهمان نواز دارد و با چشم اندازهای جذابش سفری فراموش نشدنی برایتان می سازد. این پیست اسکی در ۲۴ کیلومتری سرعین قرار دارد و بودن در ارتفاع ۳۲۰۰ متری، پاییز و زمستان پربرفی را برایش ایجاد کرده به طوری که در حدود شش تا هشت ماه از سال برف های فراوانی دارد. نکته هیجان انگیز این پیست این است که برای رسیدن به ارتفاع امکاناتی مثل بالابر و تله‌ سیژ وجود دارد که هیجان اسکی را کامل تر می کنند.

برچسب ها:
, , , ,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
05 مارس 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *