شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

پارک هفت حوض

زمانی که به مشهد سفر می کنید می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، زیرا این استان دارای جاذبه های زیارتی و سیاحتی در کنار هم می باشد. بنابراین گردشگران می توانند علاوه انجام فرایض زیارتی خود به گشت و گذار در جاذبه های توریستی این شهر هم بپردازند.  منطقه هفت حوض یکی از همین جاذبه های توریستی مشهد است، که گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود جذب می کند. در این منطقه آرامشی فوق العاده ای را می توانید در کنار حوضچه های مملو از آب در هفت حوض بدست بیاورید.

hafthoz2

پارک طبیعی هفت حوض مشهد در فاصله هفت کیلومتری جنوب شرقی مشهد میان کوه های خلج در این شهر واقع شده است. وسعت منطقه هفت حوض مشهد حدود ۵۷۰ هکتار می باشد. فضایی کاملا بکر که دارای آرامش غیر قابل وصفی می باشد. این منطقه در فصل بهار با شکوفه زدن گل های زیبای شقایق جذابیت منطقه هفت دو چندان می شود. صدای پیش زمینه ای که به طور خودکار در این پارک طبیعی به گوش می خورد صدای جاری بودن آب در حوضچه ها است. این منطقه هنوز جزء مناطقی قرار دارد که چندان بین عموم مردم شناخته شده نمی باشد از این رو بکر بودن خود را همچنان حفظ کرده است. با این وجود برخی از گردشگرانی که به مشهد می روند به قصد زیارت به سمت منطقه هفت حوض هم می روند تا گوشه ای از طبیعت زیبایی که در این شهر وجود دارد را مشاهده نمایند.

شاید حدود هزاران سال است که آب در حوضچه های این منطقه جریان دارد، همین موضوع می تواند هر گردشگری را برای بازدید از این منطقه هیجان زده بنماید. به دلیل جریان داشتن آب در طول سالیان طولانی و ریزش آن از حوضچه ای به حوضچه دیگر و همچنین جنس سنگ های آن، به مرور زمان حوضچه های طبیعی بسیار زیبایی در دل سنگ ها به وجود آمده است. آب از حوضچه ای به حوضچه دیگر می ریزد، بعضی از هفت حوضچه ای که در این منطقه در امتداد هم در مسیری ۱۶۹۰ متری قرار دارند به اندازه ی یک استخر کوچک هستند.  به این پدیده ی طبیعی حوض ها یا (دولین های) متعدد می گویند، که بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران باران های اسیدی در بستر یکی از شاخه های رودخانه طرق به سمت بنالود به وجود آمده است. زمین های این منطقه به این دلیل که از جنس آهک و نرم بوده دچار فرسایش شدید شده اند و باعث به وجود آمدن یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در این منطقه شده اند.

hafthoz3

بعد از عبور از پارک طبیعی هفت حوض که در امتداد هم قرار گرفته اند، به تک حوض های بزرگ می رسید. بکر و دست نخورده بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکم فرما است آرامش عجیبی به شما هدیه می کند؛ تنهاصدای جریان آب، گوش ها را نوازش می دهد.

کوه های خلج در امتداد جاده خلج از جنوب شرقی این شهر آغاز می شود. کوه های خلج هم از جمله جاذبه های گردشگری هستند که در این شهر قرار دارند شما علاوه بر بازدید پارک طبیعی هفت حوض مشهد می توانید به کوه نوردی در کوه های خلج هم بپردازید. حتما تجربه جالبی برایتان خواهد بود.

به منظور رسیدن به به این پدیده زیبا در استان مشهد، باید به سمت کوه های خلج بروید. بعد از آن وارد شهرک سیدی و جاده خلج می شوید. پس از گذر کردن حدود ۳ کیلومتر از این جاده، به یک دو راهی خواهید رسید که در این حالت باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه دهید تا به ورودی بوستان برسید و بعد در این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید ، حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به هفت حوض برسید . حتی الامکان سعی کنید که به دلیل کوهستانی بودن منطقه هفت حوض بین طلوع و غروب خورشید سفر خود را تنظیم کنید و برای اطمینان خاطر بهتر است وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش ، لباس و … به همراه داشته باشید.

 

 

برچسب ها:
, , ,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
28 نوامبر 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *