شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

پارک جنگلی ناژوان

ناژوان با زمینهای کشاورزی، باغ‌ های دو سویه و رودخانه زاینده رود با توسعه شهری محصور شده است. اراضی محدوده ناژوان به دلیل دارا بودن پوشش سبز و عبور رودخانه از آن در مجموع اقلیم معتدل تری نسبت به اصفهان دارد.

ناژوان کنونی  با ۱۲۰۰ هکتار وسعت، در منتهی الیه شمال غربی اصفهان واقع شده است و متشکل از رودخانه و ۱۰ مادی سرچشمه گرفته از آن که توسط اراضی کشاورزی، باغهای دو سویه و رودخانه زاینده رود با توسعه شهری محصور شده است می باشد.

najvan2

رطوبت بیشتر، وزش نسیم های محلی و اختلاف دما با شهر شرایط بسیار مناسبی را از نظر آب و هوایی برای این بخش از پیرامون شهر ایجاد می کند که همراه با چشم اندازهای زیبا، جاذبه بسیار زیادی را برای شهروندان در زمینه گذران اوقات فراغت، تفریح، پیاده روی و ورزش فراهم کرده است.

با توجه به وضعیت قرار گرفتن این پارک در مسیر بادهای غربی–جنوب غرب به شمال شرق و همچنین وضعیت قرار گرفتن اکثر صنایع آلاینده در غرب اصفهان این پارک به عنوان فیلتر طبیعی برای شهر اصفهان محسوب می شود و بر همین اساس است که اراضی ناژوان را به عنوان ریه شهر اصفهان می شناسند.

باغ پرندگان اصفهان با مساحتی بالغ بر ۵۵ هزارمترمربع در سال ۱۳۷۵ به همت شهرداری اصفهان در بیشه ناژوان و در حدود ۴ کیلومتری غرب پل وحید احداث گردیده و از نظر طراحی در سطح کشور در نوع خود بی نظیر است. محوطه داخلی باغ پرندگان با وسعت ۱۷ هزار مترمربع چنان زیبا فضا سازی شده که علاوه بر تأمین نیازهای زیست محیطی پرندگان، منظره ای زیبا و دلپذیر جهت علاقه مندان فراهم نموده است. پوشش توری سقف باغ با مساحت ۴۰ هزارمترمربع بر روی ۱۶ ستون فلزی به ارتفاع ۳۲-۲۵ متر نصب گردیده است. در این باغ تعداد بیش از ۳۵۰۰ قطعه پرنده از حدود ۲۰۰ گونه مختلف نگهداری میشود.

najvan3

تله سیژ مشابه تله کابین است که به جای کابین و اطاقک محصور، از یک سری صندلی های کاملا ایمن استفاده میشود. تله سیژ ناژوان به طول حدود یک هزار و ۹۲۵ متر (رفت و برگشت ۳ هزار و ۸۵۰ متر) و دارای ۶۰ صندلی سه نفره است که شهروندان و مسافرین میتوانند با سوار شدن و نشستن بر روی این صندلی ها در محیط آزاد و بر روی درختان و در ارتفاع ۲۴ متری از سطح زمین، با سرعت حدود ۲ تا ۳ متر بر ثانیه حرکت نموده و از مناظر زیبای این پارک طبیعی لذت ببرند . ایستگاه اول تله سیژ در ابتدای جاده الفت واقع در ابتدای ورودی پارک ناژوان و ایستگاه دوم جنب باغ پرندگان ناژوان در قسمت جنوب رودخانه قرار دارد و امکانات رفاهی در هر دو ایستگاه جهت استفاده شهروندان فراهم گردیده است.

شهربازی ناژوان با بیش از ۳۰ مجموعه بازی از جمله کارتینگ ، سینما ۵ بعدی ، پارک بادی کودکان و بزرگسالان و … در محیطی زیبا و بیاد ماندنی در ابتدای ورودی پارک جنگلی ناژوان پذیرای همشهریان و مسافران می باشد.

 

برچسب ها:
, , ,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
10 ژوئن 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *