شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

شرکت‌های مسافری با ۳ تا ۵ ستاره رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داوود کشاورزیان در مراسم گرامیداشت روز راهدار (یک دی‌ماه) و هفته حمل‌ونقل اظهار داشت: حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از تولید ناخالص را به خود اختصاص داده است، اما چند سالی است که استفاده از حمل‌ونقل عمومی روند کاهشی دارد و سهم کسانی که از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند، سالانه ۶ تا ۷ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش روزافزون تولید خودرو، نرخ سوخت پایین و نبود انگیزه برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی به دلیل مزایای حمل‌ونقل شخصی از مواردی است که استفاده از حمل‌ونقل شخصی را افزایش داده است که آثار منفی آن همین آلودگی هوا، ترافیک و تلفات سوانح رانندگی است.

کشاورزیان اظهار داشت: در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی،‌سیاست دولت باید در سوی کاهش قیمت تمام‌شده باشد و در این حوزه ضرورت دارد تعرفه و مالیات حذف و قیمت تمام‌شده اتوبوس‌ها کاهش یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: امروز یک دستگاه ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و حداکثر تسهیلاتی که ما می‌توانیم به نوسازی ناوگان اتوبوسی بدهیم، ۱۵۰ میلیون تومان است. بنابراین تأمین ۵۰۰ میلیون تومان برای راننده مشکل است.

وی بیان داشت: قطعاً اگر یک اتوبوس در جاده‌ها حذف شود، درواقع ۱۲ خودروی شخصی اضافه می‌شود و این یعنی مصرف ۳۵ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر به ۱۰۰ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: هرچه دولت در کاهش عوارض و مالیات ورود ناوگان تلاش کند، قطعاً عایدی بیشتری از محل صرفه‌جویی سوخت خواهد داشت.

کشاورزیان گفت:‌در حال حاضر ۱۷۰۰ شرکت اتوبوسرانی در زمینه حمل‌ونقل اتوبوسی کار می‌کنند که باید طبق شبکه سیر همنام یا برندسازی اتوبوس، راننده و شرکت با یک نام خدمات دهند، ضمن آنکه اتوبوس باید دارای بغل‌نویسی باشد و حتماً تابلوی شرکت مادر سردرب دفتر نصب شود.

وی با تأکید بر اینکه ارزیابی شرکت‌ها با ایجاد برندینگ عملیاتی می‌شود، گفت: این منطقی نیست که اتوبوس و راننده هر دو با یک شرکت کار کنند و راننده نداند صبح که وارد پایانه می‌شود، به کدام مسیر می‌رود.

کشاورزیان گفت: در حال انتخاب مشاور هستیم که در سال اول ارزیابی شرکت‌ها را انجام دهیم، بدین ترتیب شاخص‌های ارزیابی تعریف می‌شود و شرکت‌ها ارزشیابی می‌شوند که این مورد تا پایان سال ۹۷ عملیاتی خواهد شد و شرکت‌ها بین ۳ تا ۵ ستاره رده‌بندی می‌شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: طبق این رده‌بندی به‌عنوان مثال اعلام می‌شود شرکتی که ۴ ستاره باشد نمی‌تواند در تهران کار کند و یا شرکت ۳ ستاره تعداد مسیرهای محدودی دارد و نمی‌تواند به شهرهای بزرگ بیاید.

وی افزود: آیین‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر اخیراً ابلاغ شده و به کسانی اجازه فعالیت می‌دهیم که در بخش داخلی نیز فعال هستند؛ دیگر شرکت مستقلی به نام شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل مسافر نخواهیم داشت، البته مجوزهای قبلی تا پایان سال ۹۷ به قوت خود باقی است و از سال ۹۸، متناسب با ناوگان به شرکت‌های داخلی اجازه تردد در حمل‌ونقل مسافری بین‌المللی داده می‌شود و اولویت با دارندگان ناوگان ملکی و ناوگان تحت پوشش شرکت است.

کشاورزیان اظهار داشت: در زمینه حمل‌ونقل کالا نیز آیین‌نامه در ابتدای سال ۹۵ ابلاغ شد.

منبع: فارس نیوز

 

برچسب ها:
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
17 دسامبر 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *