شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

دانشگاه سه گوش

ساختمان سه گوش در سال ۱۳۰۸ به عنوان مقر بانک ملی مرکزی اهواز افتتاح شد، در سال ۱۳۱۱ مقر اداره حکومتی ولایت (استانداری) بود و در سال ۱۳۲۱ به مقر ارتش متفقین در خوزستان (در زمان اشغال اهواز در جنگ جهانی دوم) تبدیل بود.

این ساختمان در سال ۱۳۳۰ مقر سازمان آمریکایی اصل چهار ترومن، ستاد استانداری خوزستان، ستاد فرمانداری اهواز و اداره کل دارایی خوزستان بود. ساختمان سه گوش در سال ۱۳۳۶ به مبلغ ۲ میلیون و دویست هزار تومان از بانک ملی ایران خریداری و به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی ‌شاپور تبدیل شد.

daneshghah2

دانشگاه سه گوش از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰ دانش سرای عالی تربیت دبیر، مرکز علوم پایه دانشگاه جندی‌شاپور، مرکز علمی و سمعی‌ـ‌بصری دانشگاه جندی‌شاپور، دانشکده علوم و سازمان مرکزی این دانشگاه بود.

کاربری این ساختمان در سال ۱۳۵۰ به دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی‌ شاپور تبدیل و در سال ۱۳۸۹ تخلیه و به دانشکده ادبیات و علوم انسانی واقع در دانشگاه شهید چمران منتقل شد.

daneshghah3

طی تفاهمنامه همکاری عمرانی و فرهنگی باموضوع «مرمت و بهره برداری از ساختمان سه گوش دانشگاه شهید چمران اهواز»میان این دانشگاه، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و استانداری خوزستان، قرار است این بنا مرمت و بازسازی شود؛ پس از آن، به عنوان بانک اطلاعاتی فرهنگی و پژوهشی استان، موزه علم و فناوری و خوزستان شناسی مورد بهره برداری قرار گیرد.

موزه سه گوش اهواز در مساحتی بیش از هفت هزار متر مربع ساخته می شود و تمامی زیر بنای این بنای تاریخی به موزه اختصاص داده خواهد شد. همچنین گروهی مجرب برای مرمت درها و پنجره های چوبی این دانشگاه که در طول سال های گذشته توسط موریانه ها از بین رفته اند در اهواز حضور دارند.

برچسب ها:
, , ,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
30 اکتبر 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *