شرکت مسافربری جهانگشت مهر تعاونی 16

برای رزرو بلیط کلیک کنید

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال، جاده ای است تماشایی و چشم نواز به طول ۷۰ کیلومتر که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز می شود و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود.

قرار گرفتن این جاده در منطقه شمالی کشور، آن را تحت تاثیر اقلیم خاص این منطقه قرار داده؛ به طوری که در اغلب فصول سال بارش باران در آن مشاهده می شود. ارتفاع زیاد جاده نیز در نزدیکی خلخال باعث شده تا دمای هوا حتی در تابستان نیز سرد باشد و تجربه ای متفاوت برای تان رقم بزند. رطوبت و مه نیز مهمان همیشگی این جاده است چرا که در همسایگی آن، دریای خزر قرار دارد و همین بر جاذبه های جاده می افزاید.

با آغاز این مسیر از شهر اسالم، ابتدا جاده‌ای پیچ در پیچ و پوشیده از درختان جنگلی پیش روی تان قرار می گیرد. با دور شدن از اسالم و حدود یک ساعت رانندگی، با دشت های سرسبز احاطه می شوید و مناظر شگفت انگیزی را خواهید دید. شاید به همین دلیل است که این جاده را به عنوان یکی از زیباترین جاده های ایران می شناسند و آن را رویایی ترین مسیر جنگلی ایران می پندارند.

khalkhal2

در این جاده به تابلوهایی بر می خورید که شما را به روستاهای مختلفی همچون ناو و لاکه تاشون راهنمایی می کنند. این روستاها در میانه های این جاده و در میان دشت ها شکل گرفته اند و طعم خاصی از زندگی را به شما می چشانند. در هر یک از این روستاها می توانید محصولات محلی را امتحان کنید و با مردمی هم صحبت شوید که قصه هایی شنیدنی از سرد و گرم روزگار برای تان دارند.

اگر در گذر از این جاده، وقت کافی داشته باشید می توانید مسیرهای فرعی را دنبال کنید تا دیدنی هایی تازه را کشف کنید. دیدنی هایی همچون دریاچه، آبشار، گلزار و … شاید هم بخت با شما یار بود و توانستید گوشه ای از حیات وحش این منطقه و حیواناتی همچون خرس، پلنگ و گوزن‌های زیبا را نیز ببینید. چشمه آب گرم کیوی در نزدیکی خلخال، جایی است که در آن می توانید با خیال راحت تنی به آب بزنید و خستگی را از تن بزدایید.

وقتی وارد جاده اسالم به خلخال می شوید دیگر رانندگی فعالیتی خسته کننده به نظر نمی رسد. با دیدن زیبایی های این جاده زمان را از یاد می برید و شاید دوست داشته باشید ساعت های بیشتری را در این مسیر بگذرانید.

برنامه کوهنوردی اسالم به خلخال یکی از معروف ترین مسیرها در میان کوهنوردان و طبیعت گردان است که در فصل بهار، تابستان و تا نیمه اول فصل پاییز بسیاری را به سوی خود می کشاند. این برنامه شامل پیمایش مسیر خلخال تا اسالم از طریق جاده مالرو و قدیم آن است که از روستای اندبیل در شرق خلخال به سمت روستای ناو می رود و در استان گیلان خاتمه می یابد. شما در این مسیر از ارتفاع ۲۱۰۰ متری به ارتفاع ۳۳۰ متری می رسید و در هر لحظه با جاذبه ای تازه روبه رو خواهید شد.

khalkhal3

اگر اهل جنگل نوردی هستید سراغ روستای نهالستان پیرسون در ۲۰ کیلومتری اسالم به خلخال بروید و از آنجا وارد جنگل شوید. مسیر جنگلی این روستا شما را به سمت بالای جنگل و قله هدایت می کنند و به محلی به نام دره اشراف می رساند که با چشم اندازی بهشت گونه در انتظار شماست.

طبیعت زیبای این جاده به شما این امکان را می دهد که در نقاطی از آن به راحتی بساط پیک نیک خود را برپا کنید و ساعاتی را به استراحت در قلب طبیعت بپردازید. شکار تصاویر را فراموش نکنید چرا که عکس ها، بهترین یادگاری این سفر هستند و به شما فرصت مرور هزارباره زیبایی های جاده را می دهد.

در جای جای این جاده، رستوران هایی وجود دارند که می توانید از خدمات آنها استفاده کنید. نکته جالب درباره این رستوران ها این است که به دلیل برودت هوا، گوشت را در بیرون از محل کسب خود آویزان می کنند و به این وسیله تصویر خاصی نیز ایجاد می شود. مردم محلی در میان راه، محصولات خود را به شما عرضه می کنند که عسل معروف ترین آنهاست. بهتر است چشیدن طعم آن را نیز فراموش نکنید. در کنار عسل می توانید نان های محلی، محصولات کشاورزی و لبنی را نیز امتحان کنید.

برچسب ها:
, , , ,
دیدگاه ها: بدون دیدگاه
13 ژانویه 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *